Zadaniem internetowej aplikacji WebAgent jest aktywne wspieranie procesu sprzedaży ubezpieczeń. Jest to aplikacja klasy ERP/CRM dedykowana dla:
o towarzystw ubezpieczeniowych;
o brokerów;
o multiagentów;
o agentów.
Realizacja wspierania procesu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych odbywa się przez:
o gromadzenie wiedzy wszystkich pracowników niezależnie od posiadanych przez nich osobistych baz kontaktów w postaci centralnego repozytorium danych o swoich klientach indywidualnych i instytucjonalnych (dane teleadresowe, przedstawiciele firmy, kanały kontaktu, charakterystyka ewolucji biznesowej klienta: potencjalny klient, prospekt, klient, były klient);
o planowanie działań na rzecz określonego klienta (spotkania, prezentacje, wysyłka materiałów reklamowych i promocyjnych, itp.) i dla określonych agentów z weryfikacją tych działań (spotkanie odbyło się, zostało przełożone na inny termin lub nie odbyło się);
o definiowanie projektów sprzedażowych realizowanych dla klientów;
o udostępnienie mechanizmów powiadamiania pracowników o nadchodzących zdarzeniach kanałami SMS i e-mail;
o wprowadzenie mechanizmów kontroli dostępu w zakresie przeglądania i modyfikowania danych.
Dzięki wdrożeniu w firmie tej aplikacji minimalizowane są negatywne konsekwencje wynikające z rezygnacji z pracy agenta, w wielu przypadkach polegające na utracie pełnej informacji o klientach, z którymi kontaktował się ten agent. Aplikacja ma strukturę modułową, dzięki czemu jej funkcjonalność można precyzyjnie dostosować do indywidualnych potrzeb każdej firmy, a zastosowanie przeglądarki internetowej jako konsoli operatorskiej dla wszystkich grup użytkowników tej aplikacji radykalnie zmniejsza koszty aplikacji w firmie. Jest to doskonałe rozwiązanie do zarządzania pracą agentów w terenie.
Głównymi korzyściami wynikającymi z zastosowania aplikacji WebAgent w firmie są:
o automatyzacja sprzedaży ubezpieczeń ułatwione sprawowanie kontroli nad siecią sprzedaży ubezpieczeń z udostępnieniem nowoczesnych kanałów komunikacji on-line z agentami w terenie (WWW, e-mail, SMS);
o posiadanie centralnej bazy danych informacji o klientach wraz z historią kontaktów i informacją o zakupionych przez nich produktach ubezpieczeniowych - dostęp do danych nie ujętych w polisach (up-sell, cross-sell);
o ułatwiona komunikacja z siecią sprzedaży - natychmiastowe przekazywanie agentom informacji dotyczących nowych produktów oferowanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe;
o łatwość naliczania składek i przeprowadzania symulacji w czasie rzeczywistym;
o dostępne on-line szczegółowe raporty tabelaryczne i graficzne ze sprzedaży pozwalające na optymalizację zarządzania zasobami firmy i wsparcie procesów decyzyjnych w firmie;
o zachowanie jednolitych standardów obsługi klienta;
o budowa wizerunku firmy nowoczesnej i dobrze zorganizowanej.